Wij kiezen voor eenheid

Auteur: Carin van Essen
© 2012 Small Stone Media t/a Samuel Songs

In 2012 kwamen vertegenwoordigers van verschillende kerkgenootschappen samen om een manifest te presenteren met een simpele boodschap: Wij Kiezen Voor Eenheid! Deze boodschap mocht klinken als een belijdenis dat er in kerken vaak veel dingen zijn die aangegrepen worden om muren te plaatsen tussen gelovigen in.

Carin van Essen schreef het themalied ‘Wij kiezen voor eenheid’, oorspronkelijk voor de manifestatie. Het lied belijdt bezingt de boodschap van die keuze voor eenheid.

Arjan Plaisier (algemeen secretaris van de Protestantse Kerk in Nederland):
“Pinksteren is het feest van de heilige Geest. De apostelen gingen spreken en er kwamen tongen van vuur op iedereen. Toen het stof optrok, bleek er een gemeente te zijn ontstaan. Broeders en zusters die met elkaar een gemeenschap vormden. Die ene gemeenschap is in de loop van de tijd helaas verbrokkelt geraakt. Daarom moeten we weer terug naar de Geest van Pinksteren. Die verbindt ons aan de levende Heer, Jezus Christus, en daarom ook aan elkaar. Het lied Wij kiezen voor eenheid is daar een duidelijk getuigenis voor. Door kerkmuren heen reiken we elkaar de hand, in het gebed dat muren zullen vallen en broeders en zusters elkaar zullen hervinden. Ik hoop dat het lied Wij kiezen voor eenheid met overtuiging zijn weg mag vinden in vele kerken en geloofsgemeenschappen en dat zo al zingend waar mag worden wat gezongen wordt: de eenheid van de volgelingen van Jezus.”
 
Drs. Jan Wessels (directeur EA-EZA):
“Al te lang hebben we het ene evangelie van onze ene Heer en Heiland schade berokkent door heftige conflicten die leidden tot grote en zichtbare verdeeldheid onder christenen. Als jullie elkaar liefhebben, zal de wereld zien dat jullie mijn discipelen zijn - heeft Jezus gezegd. Kiezen voor Hem, Hem volgen, betekent dan ook kiezen voor Eenheid. In die zin is (streven naar) eenheid geen luxe of verspilling van energie, maar een blijvende opdracht met een missionaire spits: opdat de wereld moet erkennen dat Jezus Christus door God gezonden is. Daarover gaat het in het lied ‘Wij kiezen voor eenheid’ van Peter en Carin van Essen!”

Met het Pinksterfeest in het vooruitzicht kunnen we u geen mooier lied aanbieden om deze eenheid opnieuw te bezingen en te belijden!

Dit lied is niet meer gratis te downloaden, maar beschikbaar via www.gospelmusic.nl
De tekst van dit lied is nog wel beschikbaar, klik hier

 

Download bladmuziek


Login in om te kunnen reageren

Reacties